So long!

De blog is verhuisd: http://madebyml.blogspot.nl

Het heeft even geduurd, he? Maar nu eindelijk weer een berichtje…

…waarin ik vertel dat ik ermee stop!

Om op een ander adres weer verder te gaan, dat dan wel he. Poehpoe, was dat even schrikken zeg. Jahaa, geen zorgen, jullie zijn nog niet van me af.

Wat zeg je? Dat ik eigenlijk al heel lang de grote afwezige was in blogland? Dat je eigenlijk niet meer verwachtte dat ik terug zou komen? Sssssst… niet doorvertellen…

In alle eerlijkheid, zelf verwachtte ik dat ook niet.

Ik ben nogal van het nieuwe dingen uitproberen, met een hele hoop enthousiasme en energie. Iets nieuws ontdekken en er helemaal in op gaan, daar ben ik dol op en dat kan ik ook aardig. De blog was daar een gevolg van. Vol ideeën en verhalen, maar eigenlijk nog te verlegen om er iets van te laten zien, of überhaupt van mezelf te laten horen, besloot ik lang geleden dat het een goed idee zou zijn om een blog te beginnen. Zo kon ik mijn rondspokende gedachten op papier (virtueel dan) zetten, mijn angsten overwinnen, mijn creative momenten terugvinden en hey, wie weet zou iemand anders er nog eens iets aan hebben.

Nu ik veel creatieve gebieden wel ongeveer gezien heb en me er in thuis voel merkte ik dat ik een stuk minder de behoefte voelde om me er zo veel mee bezig te houden. Eerst ging dat bij vlagen, dan was ik teveel met andere zaken (of juist met niets) bezig om verslag te doen van hoe alles er voor stond en bleef het een paar weken stil, om daarna weer een paar berichten het web op te slingeren vol ‘het wordt beter’ beloften. Om vervolgens de blog nog meer te negeren omdat ik wederom te druk was met andere dingen.

Inmiddels heb ik mijn draai en richting wel zo’n beetje gevonden, en ben ik gerichter aan het werk. Serieuzer, zo kun je het ook noemen. Een nieuwe fase in mijn leven is rustigaan aangebroken, zo voelt het. Één waarin ik, een brede oriëntatiefase achter de rug, begonnen ben met aan mijn dromen te bouwen. Rustig aan en beetje bij beetje, met af en toe een kleine sprint, zoals dat bij mij het beste gaat.

Veel ruimte en energie voor grote omwegen passen daar niet echt meer in. Uitgebreide projecten, recepten van ieder uitgeprobeerd gerechtje opschrijven, mooie foto’s proberen te maken. Het neemt te veel plaats in van datgene waar ik serieus mee bezig wil zijn. Webdesign, daar houdt ik me nu ook vrijwel niet meer mee bezig. Het kost teveel energie en levert te weinig op, dus dan wordt de beslissing eenvoudig.

Productontwerp, dat is wat ik wil, dat is wat ik al heel lang wil, waar ik dan ook voor gestudeerd heb, en dat is ook waar ik later mijn boterham mee zou willen verdienen. Dat is ook waar ik mijn creatieve energie in wil steken, productontwerp en het opzetten van mijn eigen merk daarin. Daar haal ik ook mijn voldoening uit. Af en toe wat kleine projectjes ernaast, voor de afwisseling en ontspanning, wanneer ik daar de behoefte toe voel.

Maar omdat ik het toch erg leuk vind om nu en dan te verhalen over wat mij bezig houdt, ga ik op een andere manier met mijn blog verder.

Dit keer gaat alles in het Engels. De oorspronkelijke blog schreef ik in het Nederlands, omdat ik al moeite genoeg had met het zomaar schrijven van stukken tekst. Laat staan dat dat ook nog eens in een vreemde taal zou moeten… Maar die moeite is er nu wel vanaf, ik blaat vrolijk een end weg, en daarmee is één van mijn doelen dan ook bereikt. Voor professioneel gebruik is Engels echt nodig, en hoewel dat altijd lastiger zal blijven dan mijn moedertaal, hoop ik ook hierin steeds comfortabeler te worden, naarmate ik het vaker gebruik.

Ook wordt de opzet wat anders, breder, algemener. Ik wil het gewoon hebben over wat mij op dat moment bezig houdt, en dat zullen soms creatieve projectjes zijn, maar ook gewoon werkbeslommeringen, hoe-gaat-het-met-mijn-ontwerp verhalen, etcetera. En: onder mijn eigen naam!

Mijn nieuwe blog is te vinden op: http://madebyml.blogspot.nl

Dus, lieve lezers:

Bedankt voor jullie aandacht en support, bedankt voor het lezen, en:

I hope to see you again!

~ Kat /Marloes

Over Kat

Beginnende actieveling in de creatieve wereld, die graag haar maaksels aan de wereld wil laten zien.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

