Geschenkzakjes met label

Puntje 3 op mijn goede voornemens voor november was het maken van geschenkdoosjes. Achteraf bedacht ik me dat het maken van zakjes waarschijnlijk een stuk papierzuiniger was. Handig, want de meeste mooie papiertjes in mijn bezit zijn niet zo groot. Op zoek naar voorbeelden stuitte ik op deze tutorial over het omvormen van een envelop naar een geschenkzakje, supersimpel!


Meteen even uitgeprobeerd (stervormige stempel nummer 1 is al af, de rest komt later nog), bestempeld, de puntjes vastgelijmd, even met een gewichtje in de zakjes laten drogen, en ze waren klaar.

Ook had ik al langer in mijn hoofd zitten dat ik eens labeltjes moest gaan maken, zo moeilijk is dat namelijk niet: je hebt enkel een stevige kaart/karton, snijmatje, stanleymes, lineaal en perforator nodig. Uit één A6 kaart haal ik 2 grote en 4 kleine labels. Voor deze labels heb ik 1:1 verhoudingen gebruikt (de stukken werden telkens precies in het midden doorgesneden), maar het beschrijfbare deel is nu wat vierkant. Voor een meer rechthoekig beschrijfbaar deel werkt het fijner om de breedte de verhouding 2:3 te gebruiken.

De chocolaatjes deed ik eerst in wat folie omdat ik niet zeker wist of de binnenkant van de envelop voedselveilig was. Het labeltje beschrijven, bestempelen, vastmaken met een lintje of veter, en klaar is je kadootje!

Over Kat

Beginnende actieveling in de creatieve wereld, die graag haar maaksels aan de wereld wil laten zien.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

