Weggeefchocolaatjes

In mijn voornemen om weggeefbare snoepjes te maken ben ik (uiteraard) begonnen met chocolade. Op deze website zag ik de tip om maar 2/3 van de chocola au bain marie te verwarmen, daarna de pan/kom uit het water te halen en dan pas de rest van de chocolade toe te voegen. En daarna de chocolade niet in de koelkast maar daarbuiten op te laten stijven. Wellicht zou dat helpen om te voorkomen dat de chocola daarna in de koelkast zou moeten worden beward, zoals mij eerder overkwam?

Jep, het hielp! Of in ieder geval, deze hoeven niet in de koelkast te worden bewaard, of dat aan de werkwijze ligt weet ik niet maar voor de zekerheid hou ik het voortaan zo. Chocoladeflikken maak je heel eenvoudig met een lepeltje chocola op een stuk bakpapier. Daarna wat minismarties erop drukken, mmmm…

Of je gebruikt extra pure chocolade en doet daar nog wat (hoe kan het ook anders) Cointreau doorheen. Eventueel nog wat zilverpareltjes erop voor de “bling” en de extra crunch en je hebt een prima sjiek hapje.

Of je maakt met de melkchocolade lijnen in de vormpjes (met een zelfgevouwen spuitzakje of een decoreerpen), als die uitgehard zijn kan de extra pure chocola eroverheen. Die witte lijnen? De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat er nog wat vocht in vormpjes zat omdat ik ze vlak daarvoor had afgewassen. Maar het extra marmereffect is leuk!

Volgende keer wil ik pogen karamels of toffees te maken. Ik ben benieuwd!

Over Kat

Beginnende actieveling in de creatieve wereld, die graag haar maaksels aan de wereld wil laten zien.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Weggeefchocolaatjes

  1. Mmmmm dat ziet er lekker uit Kat! Leuk ook met die speciale randjes door de muffin-/chocoladevormpjes.

Geef een reactie

