Perenplaattaart

In de Allerhande van deze maand stond een recept voor appelplaattaart. Dat leek me wel wat, maar ik had meer zin in peer dus heb ik het recept iets aangepast. In de appelversie zat ook spijs, maar dat in combinatie met peer leek me niet echt geweldig, dus dat heb ik er uit gelaten.

Het recept:

– 100 g koude boter, in stukjes
– 150 g bloem (ik gebruikte volkorenmeel, in een poging tot gezondheids-upgrade)
– 50 g lichtbruine basterdsuiker
– 1 ei
– mespuntje zout

Dit alles kneden en met folie omwikkelen, een uur in de koelkast laten rusten. Daarna uitrollen op een bakplaat.

– 3 peren
– 25 g boter
– 25 g suiker

Boter in een pan smelten, peren (geschild en in achten) erbij, suiker erbij, alles goed doorwarmen en over het deeg verdelen. In 40 minuten op 175 graden in de oven bakken.

Smakelijk!

Ook heb ik de afgelopen tijd nog achter de naaimachine gezeten voor een last-minute bruiloftskado dat wonderwel op tijd af is gekomen, maar eenmaal in de auto terug naar huis bedacht ik me dat ik vergeten was er een foto van te maken. Dat projectje komt dus hopelijk ooit nog een keer langs.

Over Kat

Beginnende actieveling in de creatieve wereld, die graag haar maaksels aan de wereld wil laten zien.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Perenplaattaart

  1. Prakkie zegt:

    Hoi Kat,

    In drie woorden: smullie, smullie, smullie!

    Ik heb gezegd.

    Dag!

Geef een reactie

